Carplastix
Auta jsou naše vášeň
O nás
Renovujeme lepivé plasty v interiérech výjimečných vozů
Úchvatný exteriér. Ladné křivky. Zářivá barva. A uvnitř... lepkavý plast? Dopřejte svému vozu interiér, jaký si zaslouží. Plasty z naší dílny díky speciálnímu laku už nikdy nezačnou lepit. Tlačítka přitom zůstanou podsvícená a grafické prvky shodné s originálem. Luxusní a sportovní vozy jsou naše vášeň a uděláme vše pro to, abyste byli s výsledkem spokojeni.
10
let
Plasty výjimečných vozů renovujeme od roku 2015.
5500+
zakázek
Nový život jsme vdechli interiérům tisíců aut.
4
reklamace
Vyřízeny okamžitě, na naše náklady a ke spokojenosti klienta.
Poznejte náš tým
S kým se u nás můžete setkat?-
Robert BohuněkZakladatelOblíbené auto:
Ferrari Superamerica -
Michael BohuněkVedoucí technikOblíbené auto:
Ferrari F40 LM -
Martin ZíkaLakýrníkOblíbené auto:
Ferrari F40 -
Ondřej KadlecSpecialista přípravy dílůOblíbené auto:
Ferrari 599 GTO -
Jan ZajícSpecialista opravy dílůOblíbené auto:
Maserati MC12 -
Lukáš VokounVedoucí kancelářeOblíbené auto:
Ferrari Challenge Stradale -
Jan BigasTechnik, FotografOblíbené auto:
Ferrari F355 Berlinetta
5 otázek pro Roberta Bohuňka
majitele a zakladatele Carplastix
Popravdě to stále ani my přesně nevíme. Nejdříve jsme si mysleli, že je to vlivem UV záření, nicméně to jsme museli přehodnotit, protože jsme už párkrát renovovali i nové nepoužité originál díly zabalené v krabičkách bez přístupu světla a tím i UV záření. I tyto díly byly po pár letech skladování lepivé. Vzhledem k tomu, že v tropických oblastech lepí někdy už 2 roky stará auta, přikláníme se k tomu, že degradaci povrchu způsobuje dlouhodobé působení tepla a vyšší vlhkost vzduchu. Nelepí přímo plast, ale barva, kterou je plast, u některých dílů hliník, nalakován.
Nemůže. Používáme totiž jiný lak. Originál díly jsou lakované tzv. soft touch lakem. To je takový ten hebký, sametový, případně "pogumovaný" povrch. Dokud je nový, jeho výhodou je odolnost vůči poškrábání, otěru i chemikáliím. Později ale převáží jeho obrovská nevýhoda - rychlá degradace. Jak roky běží, je stále měkčí a gumovější, až se úplně rozteče a začne lepit. U některých značek aut sice tolik nelepí, zato se začne loupat. Víceméně všechny automobilky se v průběhu let postupně přiklonily k používání tzv. hard touch laku a ten používáme i my. Je matný, má hedvábně hladký povrch. Svým vzhledem, odstínem i haptikou je soft touch laku velice podobný, ale nemá ten "gumový" feel. Jeho největší výhodou je, že je stálý. Rozhodně časem nezačne lepit nebo se loupat. Jediné, co se po letech používání může stát, je, že ty nejvíce používané plochy se trochu oleští.
Veškerou grafiku vypalujeme laserem, jako se to dělá v prvovýrobě, a klademe důraz na přesnou reprodukci grafiky, aby byla naprosto shodná s originálem. Konkurence často používá samolepky, takže podsvícené díly ani nesvítí. O provedení grafiky ani nemluvím, mají jiné fonty textu, jiné ikonky, čáry jsou silnější nebo tenčí, šipka je sice šipka, ale vypadá uplně jinak než originál. Jsou to zdánlivé detaily, ale dokážou výsledný dojem dost pokazit.
Někdy je to rozhodování jednoduché, některé díly už se nedají sehnat, takže jiná možnost ani není :-) Když nové originální díly k mání jsou, je třeba vzít v potaz, že jejich koupí se problém vyřeší zase jen na pár let, než začnou znovu lepit. Proto klienti upřednostňují renovaci. Díly po naší renovaci už lepit nikdy nebudou. I když je díl poškozený, jen zřídka se stane, že by nešel opravit. Děláme to běžně, často jsou prasklé nebo zlomené. Díly, které nejdou opravit nebo je opravujeme hodně často, začínáme postupně nahrazovat vlastní výrobou nových dílů včetně naší povrchové úpravy.
To by asi bylo na delší povídání. Ale zkráceně, odmala se rád "vrtám" v autech a vždy mě bavilo něco renovovat, ideálně něco, co nikdo neumí a je to hodně vidět. Baví mě ten rozdíl před a po. Čím vzácnější auto, tím lépe. Dělal jsem servis koženého čalounění pro auta, lodě, letadla, pracoval jsem pro zastoupení BMW, Rolls Royce, Ferrari, Lamborghini, Bentley i pro letecké společnosti. Renovoval jsem kůži na jednom Ferrari, které mělo tenhle problém s plasty. Myslel jsem si, že je někdo zničil, ale když jsem dělal třetí Ferrari se stejně rozleptanými plasty, pochopil jsem, že to bude asi problém těchto aut. Tak to před lety všechno začalo. Dnes je nás ve firmě 6 a to jen proto, že nevím, kde sehnat další šikovné lidi. Ano, sportovní auta mám rád. Své první Masserati jsem si koupil, když nám DHL ztratilo zásilku s díly ve Francii. Tak jsem si to auto koupil, abych z něj vyndal díly, zrenovoval je a poslal zákazníkovi znovu :-)
-
2024
Spustili jsme nové webové stránky
-
2022
Produkce nových dílů
-
2021
Přestěhovali jsme se do nové dílny v Poličanech
-
2019
První renovace dílů z Ferrari Enzo
-
2017
Spolupráce s prvním autorizovaným servisem
-
2015
První renovace lepivých plastů